[歌詞] ベクトル


「シングルコレクション+ ニコパチ」No.14

作曲:菅野 よう子   作词:tim jensen 

 

Told myself for a long time 好久以前我就告诉自己 
Don't go there 不要到那里去
You will only be sorry 不然只会伤心
Told myself so many times 我已经告诉自己好多遍了
I just had to take a look 但我一定要去看一眼
in those faraway eyes 远远地看上一眼

In them I saw a longing 在他们身上我看到了对什么东西的
for something 渴望
Maybe I couldn't give you 那也许是我不能给你的
Said it's all in my mind 我脑海里只有这句话
"It ain't nothing" “这不算什么”

Don't say that 别說
Don't say that 别說
Darling no 亲爱的,别……
Don't say anything at all 什么也别说
Because I've seen it now 因为我已经看见了
Can't pretend anymore 再也不能假装了
"It ain't nothing" “这不算什么”

Do you know what I mean? 你知道我说的什么意思吗?
And have you seen it too? 你也看见了吗?
Do you know what I mean? 你知道我说的什么意思吗?
Do you know? 你知道吗?
And I'll do anything 我会为此不惜一切
Just tell me what it means 请告诉我这是什么意思
Cause I can't live in doubt anymore 因为我再也不愿活在怀疑中了

Do we try or should we 我们要,或说我们应该
just say good-bye 说再见了吗?

If you'd rather be somewhere 如果你宁愿到别处去
that's not here 离开这里
then you just gotta tell me 你只要告诉我就好了
Cause there's so much more to life 因为我再也不愿
than pretending 再假装了

Don't you know 你不知道吗?
Don't you know 你不知道吗?
Darling for you 亲爱的
I'd do anything at all 我会不惜一切 
I wanna be with you 只要和你在一起
but that look in your eyes 可是你的眼神
tells me something 告诉了我一些东西

I wanna know 我想知道
can you tell me 你可以告诉我吗?

I wanna know 我想知道
will you tell me 会告诉我吗?
is it hello 是问候
is it good-bye 还是告别

I gotta know 我必须知道
won't you tell me 你不会告诉我吗?
I gotta know 我必须知道
You can tell me 你可以告诉我
is it hello 是问候
or just good-bye 还是告别

I gotta know 我必须知道
can you tell me 可以告诉我吗?
I gotta know 我必须知道
Will you tell me 会告诉我吗?
is it hello 是问候
is it good-bye 还是告别

is it good-bye 是告别吗? 

留言

  1. 這是哪一首呀?
    試著去尋找,找不到
    怪哩?XD

    回覆刪除
    回覆
    1. http://www.youtube.com/watch?v=Hz_CtjeKiNI 這首!
      ベクトル (Vector) 網路上打英文的比較多 )

      刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

[中日歌詞] 坂本真綾 - モアザンワーズ /More than words

Hidden Notes